Navident concept: eenvoudige workflow

Navident is een uitermate praktisch beeldgestuurd navigatiesysteem voor de tandheelkundige implantologie. Implantologen zien real-time de exacte positie, diepte en hoek van de boor. Het Navident systeem is een uitbreiding van de mogelijkheden op uw CBCT systeem om uw implantaat procedures eenvoudigder en nauwkeurigere te maken. De vereenvoudigde workflow sluit goed aan op vooruitstrevende tandheelkunde behandelingen.

1. Modelleer
Het proces begint met het bevestigen van de NaviStent op de kaak van de patient. Deze chair-side procedure duurt slechts enkele minuten. De NaviStent wordt vervolgens bevestigd aan een CBCT marker. Er geen tandheelkundig lab benodigd en de stabiliteit van de bevestiging kan direct worden beoordeeld om een voorspelbaar resultaat te garanderen

2. Scan
Van de patient wordt met de NaviStent een CBCT opname gemaakt. De Navident is compatibel met de meeste dentale CBCT toestellen op de markt, inclusief Small Field-Of View types 

3. Plan
De CBCT data wordt geïmporteerd in de Navident software en optioneel wordt er een implant planning opgemaakt. Navident is compatibel met de meeste implantaat types en afmetingen op de markt. Een nieuwe optie die is inbegrepen bestaat uit een virtuele kroon planning welke wordt gebruikt als navigatie voor de plaatsing van het implantaat. Het plan kan op elke gewenst moment worden gemaakt  of worden aangepast, zelfs tijdens de behandeling.

4. Boor
Voorafgaand aan het boren, dient de boor as en tip gekalibreerd te worden middels een simple beweging. Gedurende de operatie detecteert Navident automatisch de positie, diepte en hoek van de boor. Zodra de boor de geplande implantaat positie bereikt, geeft Navident een display met een kruis die de implantoloog begeleid naar het exacte geplande startpunt, de boor-as aan de geplande hoek aanpast en boort tot de geplande diepte. De planning kan ook in het voorbijgaan gedaan worden door het gebruik van het direct visuele real-time feedbacksysteem van Navident wat de botdichtheid weergeeft in de regio voor aan de tip van de boor. 

In tegenstelling tot statische mechanische guides, blijft het boorgebied open een zichtbaar. Er is geen frictie met een sleeve welke de voelbare feedback reduceert en de slijtage verhoogd en er bestaat geen additioneel risico door oververhitting door onvoldoende irrigatie. Ook in tegenstelling met dergelijke guides kan de accuraatheid van de navigatie eenvoudig worden gevalideerd door de zichtbare oppervlakken aan te raken en er voor te zorgen dat de tip correct wordt weergegeven op het navigatiescherm.